Alikarduxos's Blog

Bêjenasîya zimanê Kurdî

bir yorum

Bir arkadaşın sayfasında  şunları okudum:

15319158_1800658786842024_6708431577649204229_n

Yaptığım yorum:

 

mehmet-manaz-son

YUKARIDAKİ YORUMUN TÜMÜ:

Memet Manaz arkadaş!.

daha yeni arkadaş olduk.

sayfana bir göz atayım dedim ve bu yukaridaki yazıya gözüm takıldı.

Yukarıdaki yazı ile ilgili olrak bir not düşmek istiyorum.

BİR İNSAN ESİRSE VE DEVLETİN ELİNDEYTSE:

BİRİNCİSİ: Ah bu asir arkadaşımız veya liderimiz ne kadar hoş söylüyor. Zaten bu esir liderimiz hiç yanılmaz, hep doğru söyler biz yine onun dediklerini yapalım deyip ondan talimat beklemek onu esir edenlerin tuzağına düşmektir.

 İKİNCİSİ: Aaaa bakın şu esir adam ne kadar da saçmalıyor. bu adam resmen ajan. aaa bu esir değil ajan deyip esaretlik koşullarında ona söyletilen veya binbir nedenden dolayı söylemek zorunda kaldığı sözlerden dolayı yargılamak -onu dinlemek kadar- büyük bir hatadır. Ona söyletiyorlar. veya korkuyor. veya söylemezsen sana şunu-şunu yaparız demişlerdir.

Bu adam sıradan bir adam değil. Ona uygulanan da sana bana uygulacak bir tavır değildir. Onu devlet canlı olarak getirmek ve ona dayanarak müdadeleyi tasfiye etmek için 1992den beri planlar yapıyor. Güneydeki gelişmelere parelel bir devlet polit’kası idi.

Esir adam olumlu da konuşsa, olumsuz da konuşsa dinlenmez.

Esir adama insiyatif vermek ise bir savaş suçudur.

 Bu anlamda KCK Kürd Ulusuna karşı bir savaş suçu işlemiştir ama örgütsel «çıkarları» olduğu hissi ile hareket edip onun kendi insiyatifi ile konuştuğunu ve esir olmadığını söylemek devletin bu planına hizmettir.

Bir esire karşı dışarıdakiler bir tek görevi vardır: ONUN BAĞIMSIZLIK DAVASINI SÜRDÜRMEK. Ve onun kurtuluşunu onun davasını sürdürmekle ilgili olduğunu bilmek..

 Kürdler ise devlet tarafından iki kutba ayrılmış. Bir kutup yukarıda söylediğim birinci yanlışı yaparken, diğer kutup ise ikinci yanlışı yapıyor. Böylelikle kürdlerarası kör bir dövüş oluyor. Birlikten söz etmek imkansızlaşıyor. Yani devlet bu kör dövüşünü bazan bir tarafı bazan da diğer tarafı destekleyerek sürdürüyor.

 İkinci yanlışta eski Kürd liderlerin Öcalan’a duydukları kin de hesaba katılmalıdır.

Bunlar bireysel kinlerini toplumsal bir kine dönüştürme ve kürdleri toplumsal bir olay olduğuna inandırmak istemektedirler.

Öcalan devlete karşı bir ordu donatıp 15 yıl bu savaşı sürdürdüğü halde bu lidercikler bir tek kişiyi donatamadılar ve işgalci ordunun bir subayının bahçesinde bir tek serçe kuşu bile vuramadılar.

Bir liderin ordusu yoksa ve bağımsızlıktan bahsediyorsa o bir şarlatandır.

Apolitiktir.

Çünkü; Devletin çekirdeği demek ordu demektir.

 PKK 1999’da gerillayı dağıtınca işte asıl o zaman bağımsızlığa karşı pratik bir adım attı. söylemlerle değil. Aksine Barzani Bağımsızlığı (taktik olarak) savunmadı ama ordusunu güçlendirdi. Bunun anlamı şudur. Onun gönlünde bağımsızlık vardı.

Benim 2013 yılında yazdığım ÖCALAN FENOMENİNİN TEORİK AÇIKLANMASI başlıklı yazımı Googleden bulup okumanı rica ederim.

Bulamazsan bana bir not at lütfen!

 

Ali Karduxos, 10 Aralık 2016 -Atina

Advertisements

Δεκέμβριος 10, 2016 - Posted by | YORUM / ŞİROVE

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: