Alikarduxos's Blog

Bêjenasîya zimanê Kurdî

REFERANDUM etimolojisi

referandum-etimolojisi

Referandum Latince bir kelimedir. Latincesi. referendum..

Anlam olarak halka sorulması gereken demektir. refero fiilinden gelir «tekrar getirmek» demektir. Tekrar getirip halka sormak, serbest bir çeviridir.

Baştaki RE-,» tekrar» demektir. FER-O ise getirmek demektir.

Tekrar halka geri getirmek demektir. Referendum sonucu meşru sonuçtur.

AMA:
Referandumu kazanan aslında uluslararası hukuğa aykırı olsa bile istediğini yapma yetkisi almak için yapar. Bu sadece üçüncü dünya ülkelerinde böyledir. Referandumu kazanır diktatör olur.

Çünkü halk ne için oy kullandığını bilmez. Herşey karışıktır. Bir tek sorun değil, halk, aynı anda,  bir çok şeyi onayladığını bilmez.

Alternatif yoktur. Alternatifler EVET’e hizmet etmesi için planlanır.

Bunlar hep üçüncü dünya ülkelerinin faşist kanunlarını ve uygulamalarını meşrulaştırmak için yapılır.

Her diktatörün bir referendum hilesi ve sahtekarlığı vardır.

Önceden uzun bir çalışma yapılır.
Gizli anketler falan.. Sahte anketlerle halk kandırılır.  Halkın seviyesi, guruplarla temas, referandumun üçüncü dünya ülkelerindeki iktidarların ayak oyunlarındandır. Hile bunlara dahildir. Tehdit ve terör zaten eksik olmaz. Menfaat dağıtımı, vaatler, parelel gider. (Türkiye’de terörün hızı artacaktır. Operasyonlar referendum sonuçlarını etkilemek için kullnılacaktır).

Evet diyenler, neden EVET dediklerini bile bilmezler. HAYIR denmemesi için hayırlar bolca bölünürler.

Referandum kelimesinin sonundaki FER-O kürdcemizdeki BAR ve BIR kelimeleriyle aynı köktendir. Bizdeki B sesi Latince ve Yunancada F olmuş …   FER-O, Kürdcemizdeki BAR’dır. (BAR: yük, BIR: götürdü demektir).

3500 yıl önceki Yunanca «Grammiki B» yazısında PERE‘dir. Bu yazılı kayıtlarda mevcuttur. Ve bu kelimenin Hint-Avrupa dillerindeki ilk kökü ise *bher olarak kabul edilir..

Sanskritçede karşılığı bhrati‘dir. İlginç olan Sansritçedeki bu kelimenin anlamı Kürdcemizdeki gibi BER yani “ürün” anlamına gelmesidir.

İlkel atalarımız  ürünlerini taşıdılar.. (Berên xwe kom kirin  û kişandin  malên xwe; yan jî kişandin zivingên  xwe, da ku  li zivistanê bixwun).

Kürdcemizde “bi ber e” dediğimizde türkçe  karşılığı “verimli” kelimesidir.

İngilizcedeki bear “getirmek” aynı köktendir.

Ürün, taşımak, Bir şeyi yüklenmek demektir.   (Kürdce BAR), götürmek hepsi aynı köktendir.

Yani Kürdcemizdeki BER, BAR, BIR, BÊR.. hepsi aynı köktendir.

Ali Karduxos, 26 Ocak 2017-Atina

*********************

Referandum konusunda kimin ne dediğini unutmamak için 6 Şubat 2017 tarihinde yaptığım ektir.

 

6-ocak-2017-referandum-tartmsi

6 Şubat 2017 referandum tartışmaları

 

refer-6-subat-17-bir

referandum-6-subat-17-iki

 

 

referandum-6-subat-17-uc

****************************************

9 şubat 2017 tarihli EK (Mwhmet Emin Pekgul’in yorumunu okuyunuz. İki gün güneyde kalınca bunlar kendilerini Kürd ulusal lideri olduklarını sanan zavallılardır). 

 

m-emn-pekgul-rfrndm

*************************************

surec-baladi-bir

surec-basladi-iki

 

Üstteki yazı ve gazete küpürünün altına Hasan Dere bir yorum yapmış.

Ben  ilgili görmedim ama  not edip dosyalamayı uygun buldum.

İşte Hasan Dere’nin cevabı:

hasan-dere-rfrndm

*************************************************

murat-caglar-rfrndum

****************************************

2-3 Mart 2017’de eklediklerim

fon ıiçin kopi 3rfrndm.JPG

 

*******

Facebook da biri şu paylaşımı yaptı ve ben de  hemen altta cevabımı veriyorum. Olay aslında PKK tabanına karşı yapılmış bir anti-Barzaniciliktir.

PKK ve KCK  HDP tabanının ulusal duygularının  kabaracağından korkuyorlar. Serok Barzani’yi kötülemeye  çalışıyorlar.

cuma Kajuk 1.png

Yukarıdaki habere Ali Karduxos’un cevabı:

barzani evet demez..png

 

 

Φεβρουαρίου 5, 2017 Posted by | 1, bejenasi | Σχολιάστε