Alikarduxos's Blog

Bêjenasîya zimanê Kurdî

Çok okuyan PKK’li aydın, 1999’da teslim olmuştu.

 

mahmut Özdemirkol 1

Ali Kardouchos

Ali Kardouchos Hiç kitap okumayan birine, falan kes ÜÇ BİN KİTAP OKUMUŞ dersen gerçekten inanır. Hiç okumayan biri 3 bin kitabın okunduğuna inanır. Gerçekten inanır. Yazanın kendisi de okumadığı için inamıştır. ( Bir hatırlatma.. 1999 yılında PKKden 10 kişi Avrupadan gelip teslim olacaktı. BARIŞ GURUBU adı altında teslim olup zorla işgalci ile işgal altında olan Kürd ulusu arasında BARIŞ’ı gerçekleştirecekti. Gelip teslim olanlar buna inanıyorlardı. Gidip teslişm olacağız ve ardından barış ve demokrası gelecek diyorlardı. Biz de hem işgal hem demokr5asi olmaz. Hem işgal hem de barış olmaz diyorduk. Biz derken kendimi kastediyordum. Çünkü yalnızdım. Bazıları benimle aynı fikirdeydi fakat yanıma gelmeye cesaret edemiyorlardı. Avrupadan gelip teslim olanlara inanılması için de bu gelenlerin çok şey bildiğini vurgulamak kürdlere ve kürd insanına karşı bir savaş taktiği olarak kullanıldı. Özgür Politika Gazetesi Aynen çöyle yazdı: Barış gurubunun başını Dersimli Haydar Ergül çekiyor. hAYDAR ERGÜL ÇOK OKUYAN BİRİDİR. BAŞKAN ABDULLAH ÖCALAN BU ADAM İÇİN AYAKLI KÜTÜPHANE DEMİŞTİR. HAYDARIN YILDA BİNLERCE KİTAP OKUMAKTADIR diye yazdıktan sonra kendisiyle de bir röpörtaj yayınlanmıştı.

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos Haydar Ergül’ün evinde birkaç yüz kitap gören köylü PKKliler onun bu kadar kitabı nasıl okuduğuna şaşarak onun propagandasını yapınca Haydar Ergül’ün kendisi de çok kitap okuduğuna inanarak konuşmaya başlamıştı. Tam PKKnin istismar edeceği bir tip. Ve sağda solda çok kitap okuduğunu söylemeye ve kendini övmeye başlayınca böyle bir gevezenin Türkiyeye teslim edilmesi ve halka BARIŞ GELİYOR diye bir umut vermenin zamanı geldiğini söylemenin tam zamanıydı. Ve PKK Haydar Ergül’ü öve-öve devlete teslim ett. Teslim etmeden de onunla bir röpörtaj yaptılar. BU RÖPÖRTAJDAN BAZI PARÇALAR ŞÖYLE:

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos -Ulusal önder Başkan Öcalan sizin için ayaklı kütüphane diyor; siz bu kadar çok okumanızı neye bağlıyorsunuz, nasıl başladı bu okuma merakı?
-Bu soruyu bana daha önce de sormuşlardı.Okumanın beni çok ilgilendirdiğini söyleyebilirim. Eskiden daha da fazla ilgiliydim 1970 yıllarında tüm günlük gazeteleri ve aşağı yukarı 20 dergiyi takip edip okuyordum. Bu dönemde binlerce kitap da okudum.1995 yılında Almanya’da tutuklu olduğum dönemde binlerce kitap okudum. Benim böyle bir özelliğim var.Yazı konusunda kendimi o kadar iyi ifade edemiyorum. Beni bu konuda etkileyen Başkan Öcalan’dır. Konuşma konusunda bir yeteneğim var ama yazma konusunda değil. (2 Kasım 1999 Özgür Politika) . (Bu gazetenin orijinali yanımda değil. Kimde varsa lütfen bu bölümü bana kopileyip göndersin veya burada yayınlasın. Yazdığım her kelime doğrudur. Çünkü yunancasından özetledim.).

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos Bu yazı üzerine ben de ÖZGÜR KÜRDLER adlı Yunanca dergimde, Özgür Politka’yı eleştiren mizahi bir yazı yazdım.
Yazıda aynen çöyle dedim:
Bizim gibi az okuyan aydınlar teslim olmaya karşılar. Biz az okuduğumuz için teslim olmuyoruz. PKK bana da ”heval Ali git teslim ol da barış gelsin! dedi ama benim cevabım şöyle oldu: “Arkadaşlar ben o kadar çok okumuş biri değilim 4000 kitap daha okuyup ondan sonra teslim olayım “dedim.
-Alçak hain sen başkana ve halkına bağlı değil misin? dediler
Ben de:
-Arkadaşlar baksanıza cezaevleri dolu, yer yok. Ulucanlar cezaevinde yatacak yer olmadığı için ayaklanma oldu. Nasıl teslim olup cezaevine girelim. Yatacak yer yok dedim.

Şu anda teslim olmaktan kurtuldum. Amah hala korkuyorum. Korkum şudur ki; bu adamlar bana hadi acele et oku! Haydar Ergül’in seviyesine bir an önce çık ve git teslim ol! diyebilirler diye beni korku sarmış. (devamı var)

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos Onlara şunu dedim. “-Arkadaşlar kararımı verdim, 4000 kitap daha okuyup gidip teslim olacağım” dedim.
Ama amacım başkaydı; 3.999 kitap okuduktan sonra, sonuncu kitapta, hevallerime bir üçkağıt atacağım. Yani son kitabı bitirdikten sonra “hala okuyamadım, daha bitmedi” diye tekrar-tekrar okuyacağım. Odiseas’ın karısı Pinelopi da halı örereken böyle yapmamış mıydı? Odiseas’ın karısına “Kocan dönmedi artık seni başka biriyle evereceğiz” dediklerinde “şu elimdeki halı bitince evleneyim” demiş ve gündüz ördüğü halıyı, gece sökerek damat adaylarını yıllarca kandırmıştı. Ben de PKKli yoldaşlarımı aynı kitabı tekrar-tekrar okuyarak kandıracağım ve bir türlü Haydar Ergül’ün seviyesine çıkamadığımı vurgulayacağım. Benim gibi bilinçsiz bir adamın teslim olması da yanlıştır diyeceğim..

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos Türk cezaevlerine tutuklulara kitap da vermiyorlar. Yaa şimdi bu çok okuyan Haydar Ergül cezaevine girinde ne yapacak. Bu kitap kurdu, kitapsız mı kalacak? Ya yoksa bu yorgun aydın bunları biliyor ve dinlenmek için mi gidip cezaevine girmek istiyor. Okumaktan kurtulmak için mi teslim oluyor. Bilemem.
1999 Eylül ayında şu üç (3) sonucu yazdım. Yunanca yayınladım. Olduğu gibi çeviriyorum:
SONUÇ: 1

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos Yazının son bölümünde PKKnin gülünç tavrına karşın ciddileşip şu üç sonucu yazdım. SONUÇ 1. Öcalan hiçbir zaman hiç kimseye ayaklı kütüphane demez. Sadece eleştirir ve yetersizliklerinden bahseder.

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos Öcalan hep eleştirir. Ve İtalyada iken de «savaşmasını bilmiyorsanız kendinize başka bir lider bulun!»demişti. (kimseye gidin teslim olun! da demez) .

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos Öcalanın kişiliği ve karekteri hakkında yanlış bir imaj var. Apo kimseye teslim olun da demez. Övüp «ayaklı kütüphane «de demez

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos SONUÇ 2.Normalde bir insan senede 3.500 sayfa okuyabilir. Daha fazla okuyamaz. Tabi Haydar Ergül gibi insanüstü bir yeteneği olan bir dahi için bu rakanı 6000 yapalım. İmkansız ama diyelim ki 6.000 sayfa okuyabiliyor. 100 sayfanan daha da ince kitap olmadığına göre demek ki; Haydar Ergül gibi bir dahi senede en fazla 60 (ince) kitap okuyabilir.Tabi Haydar Ergül’ün okuduğu kitapların yemek tarifi olmadığı sosyal se siyasi içerikli teorik kitaplar olduklarını da düşününüz.Bu durumda bir insan senede en fazla 60 kitap okur demektir.

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos SONUÇ 3: PKK’nin teslimiyet yanlısı kesinmi Haydar Ergül şahsında teslimiyetlerini maskeleyecek sahte bir aydın buldular. Onu şişirip pohpohlayıp halkı kandırdılar. Sakın devlete Teslim olmayın! diyenlerin cahil olduklarını ima etmek için böyle sahte bir aydın yarattılar. Bütün mesele budur. ( 18 Mart 2017 tarihli açıklayıcı not: Yukarıda okuduğunuz yazıyı 1999 ‘da yazdım. 2000 Şubat ayında Yunancaya çevirip ÖZGÜR KÜRDLER dergisinde yayınladım) . Bu dergiyi matbaadan aldığım gün de üç PKKli tarafından öldürülmek üzere kaçırıldım. Benim kaçırılmama kararı veren TC idi. Ama PKK esir Öcalan kullanılarak ele geçirilmişti. Artık PKK kadroları devletin yurtsever güçlere karşı kullandıkları militarist güçlere dönüştü).

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos yukarıdaki yazıyı yazdığım Şubat 2000 tarihli ÖZGÜR KÜRDLER DERGİSİ’nin kapağı . Bu dergiyi tek başıma yazdım ve yayınladım. Evde sazımı ve televizyonumu satarak baskıya verdim.

Φωτογραφία του Ali Kardouchos.

Ali Kardouchos
Ali Kardouchos Derginin 25. sayfası . Fotoğrafta Haydar Ergül var. Sayfanın gördüğünüz sağ tarafında ise SONUÇ1, SONUÇ 2, SONUÇ 3 diye yukarıda çevirdiğim bölüm var. Bu dergi o güne kadar bir ERNK üyesinin PKKye yönelttiği en sert eleştiri idi. Aynı dergide sayfa 18 de ise şöyle bir başlık var: «Kürd sorununa kemalist çözüm».

Φωτογραφία του Ali Kardouchos.

Ali Kardouchos

Ali Kardouchos 2017 yılı sonucu. Fotoğraftaki teyzemizin diğer kadınlara göre çok okuduğundan şüphem yok. ama önündeki kitaplıkta 60 kitap var. 60 kitabın bazıları 500-600 sayfa civarında. Tüm okuduğu kitaplar bunlar veya 30 -40 tane daha olabilir. Ama hepsi 100 kitap eder. Bir insanın 100 sayfalık 60 kitabi okuması bir yıldır.(dikkat 600 sayfalık demiyorum. 100 sayfalık diyorum) bir yılda 60 kitap. öyleyse senede 100 kitap bile okusa tam 30 yıl hep okuması gerekecek. Bundan dolayı da yukarıdaki teyzemizin çok okuduğuna eminim ama yazılanlar haddinden fazla abartılı. yanlış bir değerlendirme.

Μου αρέσει! · Απάντηση · 28 λεπτά

Μαρτίου 18, 2017 - Posted by | 1, Eski yazilar/Nivîsarên kevn

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

